Onze eindejaarsactiviteiten naderen

15 November 2023

Onze traditionele eindejaarsactiviteiten komen er weer aan: de bingo en fakkeltocht in december en het nieuwjaarsconcert in januari.

Bingo
Donderdag 28 december 20:00 uur (zaal open om 19:30 uur)

Dorpshuis, toegang gratis, een boekje bingo-kaarten voor 15 rondes kost15, te koop aan de kassa

Tussen kerst en oud en nieuw organiseert Rotaryclub Het Eiland Schiermonnikoog naar aloude gewoonte een grote en gezellige bingo-avond in het Dorpshuis. De bingo-avond is vrij toegankelijk. Er zijn mooie prijzen te winnen.
De opbrengst van de avond gaat zoals gebruikelijk naar diverse goede doelen. Iedereen is welkom, zowel eilanders als gasten. Kom op tijd, want vol is vol! De Rotaryclub rekent ook dit jaar weer op een grote opkomst.

Fakkeloptocht
Zaterdag 30 december 19:00 uur

Willemshof, meedoen is gratis, fakkels aan 5,00 per stuk, te koop overdag aan de Rotary-stand bij de Spar

De Rotaryclub organiseert haar jaarlijkse en inmiddels traditionele fakkeltocht op de voorlaatste dag van het jaar. Overdag zal er bij de Spar een kraam staan waar u de fakkels kunt kopen voor een goed doel. Bij het vallen van de avond vlak voor de start kunt u de fakkels aansteken in de vuurkorven op de Willemshof. We vertrekken samen voor een sprookjesachtige tocht en voor de kinderen zijn er onderweg enkele leuke verrassingen. Na afloop van de tocht is er warme chocolademelk en glühwein en zingt het Shantykoor Gin See to Heich.
Koop zoveel fakkels als u wil, u kunt ze later ook gebruiken bij de viering van oud en nieuw of tijdens een gezellige zomeravond.

Nieuwjaarsconcert
Dinsdag 2 januari 20.30 uur (zaal open om 20.00 uur)

De Stag, toegang gratis, een vrijwillige bijdrage voor het goede doel na afloop van het concert

Naar jaarlijkse gewoonte organiseert Rotaryclub Het Eiland Schiermonnikoog op 2 januari een nieuwjaarsconcert in De Stag aan de Langestreek. Dit jaar luisteren we naar het trio Club Classique met Caspar Vos aan de piano, Myrthe Helder op de viool en Leonard Besseling op de cello. Club Classique brengt Classical Soundtracks waarbij persoonlijke verhalen het script vormen terwijl de musici daar live de perfecte soundtrack bij spelen. Spanning, liefde en verdriet komen pas echt tot leven als de muziek begint.

Deel tijdens het nieuwjaarsconcert een indrukwekkende gebeurtenis uit het afgelopen jaar, of een grote wens voor het nieuwe jaar. Trek de stoute schoenen aan, vertel je verhaal en luister naar je eigen soundtrack. Of kom gewoon genieten van mooie verhalen en muziek.

Het concert wordt u gratis aangeboden door de Rotaryclub van Schiermonnikoog. U mag een vrijwillige bijdrage doen. Dat geld zullen wij gebruiken voor goede doelen in de loop van het nieuwe jaar.