Eindejaarsactiviteiten daverend succes

10 Januari 2023

Wat was het fijn dat we onze traditionele eindejaarsactiviteiten weer als vanouds konden organiseren. Meer nog, het was hartverwarmend om te zien hoe zoveel mensen hier zo enthousiast en gul aan hebben deelgenomen.

Eerst was er de Bingo-avond op 27 december in het Dorpshuis. We willen graag iedereen bedanken die deze avond mogelijk maakte, in het bijzonder alle ondernemers die dit evenement gesponsord hebben met een enorme hoeveelheid prachtige prijzen, ook Astrid en de andere medewerkers van het Dorpshuis voor hun genereuze gastvrijheid en natuurlijk ook alle deelnemers in de zaal – jullie waren een fantastisch publiek. Er hing een geweldige sfeer in de volle zaal; vele rondes van gespannen concentratie werden afgewisseld met hier en daar gegiechel en telkens weer een luchtige ontlading bij het uitreiken van de prijzen.

De fakkeltocht kon op 30 december helaas niet doorgaan. Door de harde wind was het niet veilig om met honderden mensen, zij aan zij en fakkels in de hand, door dorp en bos te lopen. Dat was erg jammer maar op de Willemshof werden we wel getrakteerd op een snoeigoed optreden van het Shantykoor Gin See to Heich. Hierdoor werd het nog een bijzonder sfeervolle avond. Wij zijn het Shantykoor erg dankbaar voor dit optreden en voor hun bijdrage hiermee aan onze actie van die dag. Het enthousiasme bij het publiek om toch een fakkel te kopen of op de een of andere manier te doneren aan de actie Fakkels voor kachels was groot. Deze actie bleek uiteindelijk een daverend succes waardoor wij maar liefst vijftig gezinnen in Oekraïne binnenkort aan een warme kachel kunnen helpen via het initiatief kachelsvooroekraine.nl.

Tenslotte was er nog het onvergetelijke nieuwjaarsconcert op 2 januari in een bomvolle zaal van de Stag. De drie jonge muzikanten van het Van Gogh-trio speelden de sterren van de hemel. Het publiek was laaiend enthousiast en gaf de artiesten een langdurig applaus.

Hartelijk dank aan iedereen die meegewerkt heeft aan het succes van deze eindejaarsactiviteiten!