Eindejaarsactiviteiten in zicht

17 December 2022

Na twee jaar onderbreking zijn we verheugd om onze traditionele eindejaarsactiviteiten weer te kunnen organiseren: de bingo en fakkeltocht in december en het nieuwjaarsconcert in januari.

Bingo - 27 december 2022

Op dinsdag 27 december organiseren wij weer een grote gezellige bingo-avond in het Dorpshuis. Naar gewoonte zorgen eilander ondernemers genereus voor prijzen. De hoofdprijs wordt dit jaar gesponsord door hotel van der Werff. Deze mooie prijzen en ook de geweldige sfeer zorgen ervoor dat het maximaal aantal deelnemers meestal al ver voor aanvang in het Dorpshuis aanwezig is, dus breng een pen mee en wees er op tijd bij!

Eilander bingo, dinsdag 27 december, 20.00 uur (zaal open om 19:30 uur), Dorpshuis

Fakkeltocht - 30 december 2022

Eind 2020 en 2021 boden wij ieder eilander huishouden gratis fakkels aan als gebaar van warmte en licht in de donkere coronaperiode. Dit jaar willen we warmte en licht brengen voor het volk van Oekraïne dat gebukt gaat onder zware omstandigheden nu de winterkou toeslaat.

Onder het motto Fakkels voor Kachels gaat onze club zich, in samenwerking met een landelijke organisatie, sterk maken om zoveel mogelijk kachels en hulpmiddelen aan te schaffen en te vervoeren naar de bewoners van het zwaar getroffen land. U kunt ons hierbij helpen op de volgende manieren:

• als u met de fakkeltocht mee loopt kunt u op 30 december tussen 10.00 en 17.00 uur aan onze kraam bij de Spar fakkels kopen aan € 5,00 per stuk;

• u kunt bij deze kraam ook een bijdrage deponeren in onze inzamel-strandpaal voor de actie Fakkels voor Kachels;

• of een donatie doen door te pinnen of met een QR-code;

• of per bank een bedrag overmaken op het rekeningnummer van Rotaryclub Schiermonnikoog: NL53 RABO 0346 1855 05 onder vermelding van Fakkels voor Kachels.

Wij hopen u allen te mogen begroeten op vrijdag 30 december en wensen iedereen warme dagen toe.

Fakkeltocht, vrijdag 30 december, 19.00 uur, start en einde op de Willemshof

Nieuwjaarsconcert - 2 januari 2023

Op maandag 2 januari organiseren wij een nieuwjaarsconcert in De Stag aan de Langestreek. Dit jaar luisteren we naar het Amsterdamse Vincent van Gogh-trio. Dit trio is vernoemd naar de beroemde Nederlandse schilder Vincent van Gogh en is een samenwerking van de hechte vrienden en veelbelovende musici Enzo Kok (viool), Charlotte Brussee (cello) en Maxim Heijmerink (piano). Zij zijn alle drie prijswinnaar van het Prinses Christina Concours. Dit trio maakte een succesvol debuut op de nationale televisie bij het programma Podium Witteman, waarna het onder andere een uitnodiging kreeg om op het prestigieuze Grachtenfestival te komen spelen.

Het nieuwjaarsconcert start om 20.30 uur, de deuren openen om 20.00 uur. Het concert wordt u gratis aangeboden door onze club. Na afloop mag u een vrijwillige bijdrage doen.

Nieuwjaarsconcert, maandag 2 januari, 20.30 uur (zaal open om 20.00 uur), De Stag