Activiteiten

Onze club kent diverse (jaarlijkse) activiteiten en een groot scala aan incidentele activiteiten.

Op de Eilander Strúnmarkten maakte onze club een start met een kraam waar zelfgemaakte artikelen werden verkocht. Inmiddels is het befaamde Rad van Avontuur al jaren een succesvolle activiteit op de markt en sinds 2018 hebben we op dezelfde markt ook een spelletjeskraam dat een groot succes kent, bij jong en oud.

In de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw organiseren wij een fakkeltocht. Deelnemers kunnen fakkels kopen en we lopen vervolgens met ca. 1.000 deelnemers over het donkere eiland. Een belevenis.

In diezelfde periode organiseren wij een eilander bingo in het Dorpshuis. De mooie prijzen en de geweldige sfeer zorgen ervoor dat het maximaal aantal deelnemers gewoonlijk al ver voor aanvang in het Dorpshuis aanwezig zijn.

Rond Nieuwjaarsdag organiseert onze club een nieuwjaarsconcert in het ontmoetingscentrum aan de Langestreek.

Omdat wij geloven dat een hechte band tussen onze leden onderling leidt tot succesvolle fondsenwerving komen wij regelmatig samen voor clubmeetings.

Met de opbrengst van onze activiteiten ondersteunen wij diverse projecten en goede doelen op en buiten het eiland. Het allereerste project dat we steunden was de maaltijdvoorziening op Schiermonnikoog, met behulp van een elektrische auto van Citroën. Daarna volgden bijdragen aan diverse projecten.
Een volledige lijst van de door ons gesponsorde goede doelen kunt u hier vinden.